Behoud je stabiliteit en flexibiliteit

Improving You with YOGA

Beginnen met yoga

Yoga wordt steeds populairder. Dat is goed voor het behoud van flexibiliteit en stabiliteit, maar ook voor coördinatie, zowel fysiek als mentaal.De adem staat in yoga centraal, door hier op te focussen leer je de adem te gebruiken om bijvoorbeeld dieper in poses te komen.
Hoewel je vast anders denkt, kan yoga een krachtige les, waarbij je veel calorieën verbrandt en spieren opbouwt.
Het maakt je sterk en flexibel en geeft je een innerlijke rust en focus.
Ben je in het dagelijks leven heel druk, dan kan een wekelijkse yoga-les zeker helpen.
Voor yoga hoef je niet lenig of sterk te zijn, dat word je vanzelf!

Improving You

Yoga light

€49,-

per maand

Improving You

Yoga medium

€69,-

per maand

Improving You

Yoga intense

€79,-

per maand

Improving You

Losse strippenkaart

€125,-

Éénmalig

Yin Yoga

Yin yoga is een langzame, rustgevende vorm van yoga.
De Asana`s (houdingen) worden voor een langere tijd vastgehouden.
Zo’n drie tot vijf minuten, in liggende en zittende houdingen.
Deze houdingen zijn gericht op het versterken en versoepelen van de spieren en het diepere bindweefsel.
Doordat je lang in één positie zit, wordt het bindweefsel langzaam gerekt. Tijdens de houdingen is er veel aandacht voor de ademhaling om zo de spierspanning verder los te kunnen laten. Ying yoga zorgt voor rust en ontspanning. Het vermindert stress. Daarnaast bevordert het de bloedsomloop.Bij Yin yoga is er geen `doel`, maar een oefening tot loslaten. Yin is goed te combineren met een Yang vorm, zoals bijvoorbeeld Hatha, Poweryoga of naast je krachttraining.

Hatha Yoga

Hatha is misschien wel de bekendste yogavorm.
Tijdens een les hou je de asana`s, houdingen, langer vast waarbij je je focust op de ademhaling.
Daarin ga je opzoek naar de balans tussen lichaam en geest en probeer je in beiden rust te vinden.
Een les heeft meestal een balans tussen fysiek uitdagende poses, die op zowel kracht als flexibiliteit gericht zijn,
als ontspannende houdingen waarin je de mogelijkheid hebt dichter bij jezelf te komen.
Daarnaast hebben ook de ingewanden, bloedsomloop en gewrichten baat bij deze houdingen.
Hatha yoga zorg voor meer balans in het lichaam, geest en energie.

Vinyasa Yoga


Vinyasa yoga is een dynamische vorm van yoga.
Vinyasa staat ook wel bekend als Flow yoga: een coördinatie van een flow van bepaalde houdingen op de beweging van de ademhaling.
Je beweegt je van de ene naar de andere houding in een sequence, denk hierbij aan surya namaskar (de zonnegroet)
Ook wel gezegt: meditatie door beweging
Door die constante beweging kan deze vorm als intensief worden beschouwd en word je uithoudingsvermogen getrained.
De vinyasa geeft ritme aan de oefening, houdt de warmte op peil,
bouwt kracht op in het bovenlichaam en fungeert als een tegenhouding om de benen te strekken en de ruggengraat weer neutraal te maken voor de volgende reeks.

Power Yoga

Zoals de naam al zegt is dit een krachtige yogavorm waar je fysiek uitgedaagd wordt. Zowel het uithoudingsvermogen als kracht spelen hier een rol.
Tijdens een poweryoga les wordt er voornamelijk gefocussed op het lichamelijke aspect van de yoga.
Hierdoor is dit misschien wel de minst `zweverige` vorm.
Door spieren te gebruiken die dat niet gewend zijn,
of door spieren op een andere manier te gebruiken dan dat ze gewend zijn,
zorgt ervoor dat de spieren geprikkeld worden om sterker en/of flexibeler te worden.

Nieuwsgierig geworden?

Kom langs voor een proeftraining!

Succesverhaal

Heel blij dat ik bij Improving You terecht ben gekomen. De sfeer is fantastisch net als de begeleiding. Samen stellen we persoonlijke doelen waarbij je telkens wordt uitgedaagd om een niveautje hoger te komen.

Chantal

Lid sinds 2020